Jak prowadzić media społecznościowe dla firmy IT?

Facebook, Twitter, Instagram, a nawet TikTok- to platformy, które odwiedzają miliony, a nawet miliardy osób na całym świecie. Jest to darmowe źródło pozyskiwania klientów. Wiele firm wie o tym doskonale i prowadzi działania w mediach społecznościowych. Jest również grono przedsiębiorców, którzy pochwycili pomysł prowadzenia profili dla innych marek, otwierając sobie drogę do sukcesu. Na rynku pracy pojawiają się ciągle nowe oferty informujące o wolnych wakatach dla Social Media Managerów, Specjalistów ds. Social Media, Koordynatorów ds. Mediów Społecznościowych. Do obowiązków ww. osób zalicza się tworzenie strategii działań w social mediach, analiza efektywności tych działań, aktywne interakcje z odbiorcami i tworzenie nowych, kreatywnych wpisów i sposobów na przyciągnięcie potencjalnego klienta. Jest to odnoga marketingu, która co ciekawe, często sprzedaje się lepiej, niż reklama telewizyjna. Młode osoby odchodzą od oglądania kablówki na rzecz internetowych mediów. Atakujące reklamy nie zachęcają potencjalnych klientów. Social Media Manager śledzi także poczynania konkurencji, dzięki czemu potrafi w odpowiednim czasie zareagować na gwałtowne zmiany na rynku.  

Czy warto zainwestować w Social Media Managera? Wszystko zależy od budżetu. Małe przedsiębiorstwo może we własnym zakresie prowadzić działania w mediach społecznościowych. Niesie to plusy- oszczędności, pełna kontrola nad dodawanymi treściami, możliwość przekazywania wiedzy eksperckiej na temat danej dziedziny lub branży. Często jednak przedsiębiorcy nie mają czasu na wdrażanie samodzielnie działań i budowanie społeczności wokół swoich kanałów w Internecie. Wtedy pomocną dłoń podaje specjalizująca się w tym firma. Jednym z liderów w branży jest Comarch- firma dostarczająca rozwiązania informatyczne dla instytucji finansowych. Przeglądając media społecznościowe tej firmy nie ma co prawda wielkiej konwersji. Lajków nie ma zbyt wiele, ale za to wydarzenia i dodatkowe aktywności Social Managerów przynoszą oczekiwany skutek. Do działań dodatkowych zalicza się choćby tworzenie podcastów czy bieżące raportowanie wyników rozgrywek sportowych czy dzielenie się merytoryczną wiedzą. Warto również wiedzieć, że wielka firma pokroju Comarch broni się samą marką i ma inną strategię marketingową niż niewielkie przedsiębiorstwa wspinające się po szczeblach rynku.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *